

Засідання робочої групи та стейкголдерів освітньої програми «Філологія» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти відбулося у комбінованому форматі. Гарант програми оголосив результати анонімного моніторингу та оцінювання процесів забезпечення якості освіти освітньо-наукової програми. Результати опитування продемонстрували високу якість забезпечення освітньо- наукового процесу, незначні невідповідності у відповідях стейкхолдерів. Було визначено перспективи для координації та удосконалення освітньо-наукового процесу.
Шановні викладачі та аспіранти!
Пропонуємо Вашій увазі звіт про наукову діяльність Факультету філології за 2022 рік. У ці складні часи маємо чимало здобутків та досягнень.
Звіт про наукову діяльність Факультету філології (2022)
Аспірантка кафедри англійської філології Ольга Мазур отримала стипендію за успішне проходження курсу “Комп’ютерна лінгвістика” від Українського Католицького Університету, який відбувався з 14.09.2022 по 29.12.2022.
Стипендійний курс запропонований студентам із високим рівнем успішності для підтримки свого навчання і передбачає спонсорське фінансування Єнським Університетом імені Фрідріха Шиллера.
За час проходження курсу набуто наступні компетентності: знання основних понять комп’ютерної лінгвістики, теоретичних основ і підходів до автоматичного опрацювання природної мови на різних рівнях, основних напрямів і сучасного стану комп’ютерної лінгвістики в Україні й світі.
26.10.2022 року відбулася презентація-обговорення освітньої-наукової програми «Філологія» третього рівня вищої освіти членами робочої групи з аспірантами першого року навчання. Здобувачів кваліфікації доктора філософії ознайомили з структурно-логічною схемою ОНП, дисциплінами обов’язкового та вибіркового циклів, можливостями формування наукової траєкторії в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника, нормативними документами щодо здобуття ступеня доктор філософії, порядком присудження ступеня доктора філософії (Постанова КМУ від 12.01.2022 №44), фаховими виданнями зі спеціальності, що створені в університеті. У діалогічній формі комунікації стейголдерів було узгоджено та спроєктовано корисні для усіх учасників освітньо-наукового процесу удосконалення, зокрема, форми обміну інформацією, можливості взаємоконсультування, налагодження міжгалузевої наукової взаємодії, міжнародного контактування, а також окреслено комплекс актуальних для сучасної філології наукових проблем.
ПРЕДСТАВНИКИ УКРАЇНСЬКИХ ЗВО МАЮТЬ МОЖЛИВІСТЬ ПРОЙТИ КУРС ЩОДО ГРАНТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
У межах проєкту «Ініціатива Єднання» Cormack Consultancy Group оголошує набір на курс із отримання грантів для українських університетів. Курс реалізується за підтримки МОН і Фонду Президента України з питань освіти, науки та спорту.
Мета навчальної програми – допомогти українським університетам у пошуку та залученні фінансових інструментів, а також поглибити їхні знання щодо співпраці з донорами, подачі заявок на фінансування в межах міжнародних програм підтримки, управління проєктами та успішного виконання.
Учасники дізнаються поради з подачі звітності та відповіді на такі запитання:
👉 Як ідентифікувати донорів?
👉 Як знайти партнерів для виконання спільних проєктів?
👉 Як трансформувати ідею в аплікаційну форму?
👉 Як структурувати та критично оцінити проєктну заявку?
👉 Як керувати проєктом, щоб він став успішним?
Головною ідеєю курсу є створення та подання успішної аплікаційної форми. Під час навчання учасники працюватимуть над власною грантовою заявкою та отримають зворотній зв’язок від команди експертів щодо кожного кроку. Курс фокусується на 4-х ключових програмах фінансування ЄС: Erasmus+, Horizon Europe, Digital Europe та COST.
Курс викладається англійською. У межах навчальної програми заплановано 4 сесії. Після закінчення курсу учасники отримають сертифікат.
Програма призначена для тих, хто працює з університетськими проєктами. Ресурси та матеріали будуть доступні для всіх співробітників університету. Максимальна кількість учасників від одного університету – 2 особи.
Реєстрація учасників за посиланням. Кінцевий термін подачі заявки – 14 серпня 2022 року.
У разі виникнення запитань просимо надсилати запити на електронну адресу (oksanakrukevich@gmail.com, katerynasuprun@gmail.com) або звертатися за телефонами: (044) 287-82-17, 287-82-77.
Джерело: Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України
Завідувач кафедри англійської філології професор Яків Бистров взяв участь в 13 Міжнародному симпозіумі “Іконічність у мові і літературі (ILL-13)”, який цьогоріч відбувся в Університеті Сорбонна (Франція) впродовж 31 травня по 02 червня. Яків Бистров був єдиним представником з України з-поміж учасників з Франції, Німеччини, США, Великобританії, Японії, Італії, Іспанії та ін. (разом 18 країн). Доповідь «Іконічний смислотвірний потенціал друкарських знаків у романі Роберта Ная «Покійний містер Шекспір» (“The iconic meaning-potential of typography in Robert Nye’s The Late Mr Shakespeare“) присвячена аналізу іконічності як семіотичного принципу організації художнього тексту, а також іконічному використанню візуального висунення для висвітлення ключових елементів тексту крізь призму різноманітних шрифтів, підкреслень, великих літер тощо. Тема іконічності як вияв схожості між формою і змістом зберігає актуальність у царині не тільки досліджень з мовознавства і літературознавства, а й досліджень семіотичних систем і медіа, включно жестів і музики, а також у міждисциплінарних галузях, якими є когнітивна наука і когнітивна семіотика. Семіотичний принцип іконічності у вигляді друкарських знаків у романі Роберта Ная слугує вдалим доповненням до методології мультимодальної стилістики і процесу смислотворення загалом.
Professor Yakiv Bystrov participated in the 13th Biennial International Symposium on Iconicity in Language and Literature (ILL-13) hosted by Sorbonne University from 31 May to 02 June 2022. The title of his talk is “The iconic meaning-potential of typography in Robert Nye’s The Late Mr. Shakespeare”. His study focuses on the semiotic principle of iconicity and the visual salience to stand out the key events in the text through different typefaces, underlining, bold, italics, and majuscules, thereby revealing their meaning-making potential in the novel. The topic of iconicity – resemblance between form and meaning – continues to be a driving force not only for the study of language and literature, but also for other semiotic systems and media including gesture, music, and for interdisciplinary fields such as cognitive science and cognitive semiotics. The semiotic principle of iconicity and its typographic application in Nye’s novel provide a useful addition to the multimodal stylistics methodology and the meaning-making process may be categorised as typographically iconic.
Що дає науковцю публікація в міжнародному виданні? Як обрати видання для публікації? Скільки коштує? Де опублікуватися безкоштовно? В яких журналах більше статей за моєю темою за останні роки? Як зберегти перелік таких видань? Що таке високоцитована робота? Чи є обмеження за кількістю авторів, установ, посилань в переліку літератури? Як швидко статтю прорецензують і надрукують? Структура статті, правила оформлення. Як швидко і без помилок оформити публікацію за форматом видання Що можна/не можна робити зі статтею після публікації? Перевірка індексації видання у Web of Science Core Collection. Усі деталі у додатку: https://s786780033.t.en25.com/e/es?s=786780033&e=1893957&elqTrackId=9697c1f688ef4be5a0e63c7ab2ba2730&elq=8b8fc7ab5c894597863f044be5778ac8&elqaid=20786&elqat=1
Аспірантка третього року навчання Анна Матіїшин взяла участь в серії онлайн лекцій професора риторики (Університетський коледж, Утрехтський університет, Нідерланди) Майкла Берка Michael Burke, які відбулися 05 квітня – 10 травня 2022 року.
Аспірантка третього року навчання Анна Матіїшин взяла участь в серії онлайн лекцій професора риторики (Університетський коледж, Утрехтський університет, Нідерланди) Майкла Берка Michael Burke, які відбулися 05 квітня – 10 травня 2022 року. Лекції присвячено актуальним питанням мови і стилю у дитячій літературі.
05 квітня 2022 року відбулася перша лекція на тему: «Мова і стиль у романі «Ґруффало» Джулії Дональдсон». Майкл Берк представив стилістичний аналіз дитячого роману «Ґруффало». Подаючи яскраві приклади з книги, професор Берк довів, що саме мова і стиль відіграли значну роль у величезному успіху роману.
19 квітня 2022 року відбулася друга лекція на тему: «Мова, стиль та когніція у дитячій літературі». Було висвітлено питання особливостей мови та наративу у римованих творах Джулії Дональдсон. Майкл Берк зазначив, що саме стилістика відіграє значну роль у вихованні, емоційному та соціальному розвитку дітей раннього віку.
10 травня 2022 року відбулася заключна лекція Майкла Берка на тему: «Еволюція читання в епоху цифрових технологій». Професор Берк розповів про заміщення паперових книг на електонні книги і як читання з цифрових носіїв впливає на сприйняття прочитаного. Майкл Берк також зазначив, що в період локдауну саме аудіокниги досягли свого піку використання, оскільки прослуховування книг в аудіозаписі давало слухачеві відчуття присутності іншого мовця. Професор також поділився своїми думками щодо майбутнього друкованої книги.
Варто зазначити, що теми відвіданих лекцій дотичні до теми дисертаційного дослідження аспірантки «Лінгвопоетика англомовного візуального наративу (на матеріалі графічних романів Вілла Айснера).
Лекції проведено за сприяння Кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови НТТУ «КПІ імені Ігоря Сікорського».
Грантові можливості та гуманітарні ініціативи для українських науковців, освітян в умовах війни
У вівторок 03.05.2022 року о 18.00 на платформі Cisco Webex відбудеться вебінар для науковців, освітян та усіх зацікавлених осіб на тему: «ГРАНТОВІ МОЖЛИВОСТІ ТА ГУМАНІТАРНІ ІНІЦІАТИВИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ, ОСВІТЯН В УМОВАХ ВІЙНИ»
Представники команди «Агенти змін» ПНУ проінформують учасників вебінару про окремі актуальні можливості, гранти, гуманітарні ініціативи та інші види допомоги дослідникам, науковцям, освітянам, митцям України у період воєнного стану.
Другу частина вебінару буде присвячено актуальним програмам імені Фулбрайта із запрошенням до ефіру нашої колеги, доцентки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, кандидатки філологічних наук, доцентки, стипендіатки програми Fulbright Visiting Scholar 2021-2022, University of California, Berkeley Наталії Гошилик.
Взяти участь у вебінарі можуть всі охочі за покликанням:
https://pu.webex.com/pu-ru/j.php?MTID=m7580808326e37d8b7376a770c2687984
Орієнтовна тривалість заходу півтора години. Інформуємо також, що презентація та запис вебінару будуть доступні на сайті Центру «Агенти змін» ПНУ та YouTube каналі.
14 квітня 2022 року у межах міжуніверситетського онлайн-лекторію, в якому беруть участь викладачі трьох університетів – Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, доцент кафедри української літератури, доктор філологічних наук Солецький Олександр Маркіянович провів лекцію «Емблематичні форми сенсів: від міфу до постмодерну» для аспірантів та студентів цих навчальних закладів. На лекції розглянуто історію формування емблематики і емблематичнх сенсів:, їх моделювання та структуру, взаємозалежність семантики слова і емблематичних матриць, іконічно-конвенційну основу міфу і натуралістичний «емблематизм», емблематичні сенси і теорії З.Фройда та К.Г.Юнга, емблематику Григорія Сковороди, іконічно-конвенційні коди постмодерну.
Шановні молоді вчені!
Наша держава сьогодні переживає надзвичайно складний, болісний та важливий період власної незалежності, права на свободу, права на життя в цивілізованому, європейському суспільстві.
І саме сьогодні, як ніколи, важлива взаємна підтримка, взаємна допомога та продовження роботи на шляху до підготовки конкурентоспроможних, високоосвічених учених України, формування унікального освітньо-наукового простору, створення комунікаційних платформ для обміну знаннями, результатами наукових досліджень, надання консультативної допомоги та спілкування в колі однодумців.
Незважаючи на військові дії на території нашої держави, Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України та команда науковців-однодумців продовжують свою роботу та заплановані заходи.
Ми анонсуємо старт відкриття реєстрації на участь у Весняній школі молодого науковця 2.0. Запрошуємо до тижневого онлайн інтенсиву всіх бажаючих молодих науковців.
Весняна школа молодого науковця 2.0 – це і комунікація з лекторами, які протягом тижня допоможуть здобути нові знання, поділяться власним практичним досвідом, це і унікальна та необхідна сьогодні змога спілкування в колі однодумців, патріотів та можливість пошуку спільних вирішень проблемних питань.
Друзі, кількість учасників – 50.
Тож проходьте реєстрацію за посиланням,
https://docs.google.com/forms/d/1eICA__eGdAJ20blWx4DrEhG7BLiFqtlq4YFFUKjwK5k/viewform?fbclid=IwAR2_lKQ-hOszBodZg7yFMuCt2NWVIKnTB6MFpGmF8sD7tyGRHuOYQrhIUTs&edit_requested=true
Весняна школа молодого науковця 2.0 проходитиме в онлайн форматі з 14 по 20 квітня 2022 р. Час навчання: 16:00 – 19:00.
Проходьте реєстрацію. РМУ при МОН очікує саме на тебе!
Модератор проєкту – Катерина Бабікова, асоційований член РМУ при МОН України
babikova.kateryna@gmail.com
До уваги аспірантів!
Введено в дію Положення про порядок присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника
Ознайомитись із документом можна за покликанням:
Шановні колеги! Просимо взяти учать у обговоренні освітньої програми “Філологія”
Щоб залишити відгук на ОП, перейдіть за покликанням:
Регіональні зустрічі Ради молодих вчених.
Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України (далі – РМУ при МОН) тримає курс на активне стимулювання професійної діяльності молодих вчених, ставить за мету підвищення їх фахового рівня і реалізації їх творчої та професійної активності. Наша команда прагне налагодити зв’язки на регіональних рівнях з радами молодих вчених, науковцями, творчою молоддю та створити міцну національну мережу, що об’єднує молодих вчених України та допомагає реалізувати їх потенціал.
Команда РМУ при МОН України проведе з 7 по 10 лютого 2022 року 4 регіональні зустрічі за таким Порядком денним:
1. Ініціатива РМУ при МОН щодо створення та засад функціонування Офісу підтримки вченого.
2. Проблеми пов’язані з підтримкою наукової та науково-технічної діяльності в країні, комерціалізацією та впровадженням/масштабуванням розробок.
3. Можливості і виклики у діяльності рад молодих вчених та молодих вчених зокрема.
Трансляція заходу відбудеться на офіційній сторінці РМУ при МОН у Facebook та доступна за посиланням https://www.facebook.com/youngscientists.ua.
Графік проведення Регіональних зустрічей:
7 лютого 2022 року о 9:00 на базі Ужгородського національного університету.
8 лютого 2022 року о 9:00 на базі Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу.
9 лютого 2022 року о 9:00 на базі Чернівецької обласної державної адміністрації.
10 лютого 2022 року о 16:00 на базі Львівського державного університету внутрішніх справ.
При виникненні питань щодо формату та порядку проведення прохання звертатись до секретаря РМУ при МОН Андрія Хорольського (тел. +380952404007).
З повагою,
Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України
Літопис здобутків молодих вчених за 30 років незалежності України_31.01.2022
Нагадуємо, що ми приймаємо інформацію до Літопису щодо Ваших наукових здобутків, винаходів, досягнень аж до 31.01.2021.
Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України запрошує вчених до написання Літопису здобутків молодих вчених за 30 років незалежності України!
Рада молодих учених при Міністерстві освіти і науки України має на меті увічнити визначні наукові досягнення, винаходи та здобутки молодих науковців у Літописі здобутків молодих вчених за 30 років незалежності України.
Запрошуємо Вас, шановні науковці, долучитися до створення такого літопису шляхом внесення інформації про здобутки та винаходи за посиланням.
Дедлайн: до 31 січня 2022
Важливо:
*Період наукових здобутків/досягнень/винаходів: 24.08.1991 – 24.08.2021.
*Вік науковця на момент фіксації/реєстрації наукових винаходів/здобутків/досягнень: вчений віком до 35 років включно, який має вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня, або вчений віком до 40 років включно, який має науковий ступінь доктора наук.
*Сфера наукових інтересів: без виключень.
Творімо українську науку разом!
За додатковою інформацією, а також внесення пропозицій запрошуємо звернутися до координатора проєкту:
Олена Поліщук, к.е.н., доцент, асоційований член Ради молодих вчених при МОН
o-polishchuk@ukr.net
Сьоме засідання Спілки Рад молодих вчених
Нагадуємо, що Спілка Рад молодих вчених – це робочі онлайн наради, що відбуваються щомісяця, на яких Ми з Вами у реальному часі обговорюємо поточні проблеми та шляхи їх вирішення, стан та перспективи розвитку Рад молодих вчених, методи активізації діяльності та помноження результативності роботи. Обговорюються ті питання, з якими звертаються зацікавлені особи до РМУ при МОН. Так, у форматі ZOOM зустрічі ми обговорюємо стратегії розвитку та проєкти, а порядок денний щомісяця формується відповідно до Ваших пропозицій.
Лінк для входу : https://us02web.zoom.us/j/87904012761?pwd=SmIxTjRyelY3bTNWeE5UR3JiTkg5dz09