Тренінг «Безбар’єрність як новий стандарт соціальної роботи»

8 квітня у рамках діяльності Академії тьюторингу педагогічного факультету відбувся тренінг на тему «Безбар’єрність як новий стандарт соціальної роботи» для студентів спеціальності 231 Соціальна робота. Модераторкою заходу виступила кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Ірина Комар.

Участь у тренінгу взяли понад 30 студентів 1–4 курсів освітніх програм «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота» (денної та заочної форм навчання).

Метою заходу було сформувати в майбутніх фахівців соціальної сфери усвідомлення безбар’єрності як базової цінності демократичного суспільства та як ключової компетентності в професійній діяльності соціального працівника.

Інформаційна частина тренінгу охоплювала аналіз таких питань:

• Безбар’єрність як соціальна норма сучасного суспільства;

• Нормативно-правове підґрунтя та механізми реалізації безбар’єрності;

• Проєкти міністерств України, спрямовані на пропагування та впровадження безбар’єрності в усіх сферах життєдіяльності;

• Зміст, характеристики та механізми реалізації послуги раннього втручання у діяльності фахівця соціальної сфери.

У практичній частині студенти працювали в групах, аналізуючи різні види безбар’єрності, обговорюючи виклики та шляхи їх подолання.

Цікавим акцентом тренінгу стала анкета з програми ментального здоров’я «Ти як?», яка дозволила учасникам рефлексувати над власним станом і ресурсами.

Всі учасники отримали мотиваційні подарунки та сертифікати про участь, а серед гасел заходу лунали надихаючі фрази:«Безбар’єрність починається з відкритого серця…»,«Нехай твоя робота буде світлом для тих, хто в темряві», «Твоє серце — головний інструмент у професії!».

Зазначений захід став третім у серії авторських тренінгів, присвячених тематиці безбар’єрності, які були розроблені та проведені впродовж минулого року Іриною Валеріївною.

Перший тренінг було адресовано викладачам педагогічного факультету, другий — практикам у сфері освіти: соціальним педагогам і практичним психологам закладів освіти міста та області.

Проведення третього етапу в такому форматі для студентів засвідчило системну роботу в напрямку формування цінностей інклюзивності, доступності та професійної етики серед різних цільових аудиторій.