МАГІСТРИ ДІЛЯТЬСЯ ВРАЖЕННЯМИ ВІД ПРАКТИКИ, АБО «ДОЧЕРВОНОЗОННИЙ ПНУ»

«На кафедрі української літератури було створено всі умови для успішного проходження практики. Викладачі охоче ділилися досвідом, консультували в разі виникнення труднощів. Кафедра забезпечена необхідною навчальною та методичною літературою: підручниками, посібниками, науковими джерелами тощо».

– Наталія Нагірна (Федорів), студентка групи УМЛф-21м

Керівником практики була професорка кафедри української літератури Мафтин Наталія Василівна. На підсумковій нараді викладач поділилася зі студентками особистим секретом успішного проведення занять: «Я ніколи не намагалася відбувати пари. Для мене це якось неправильно. Є одна хороша річ, якої мене навчила ще моя вчителька: залишати всі проблеми за дверима аудиторії. Це одне з найважливіших правил викладацької майстерності!»

«Досить цікавою виявилась літературна практика цього семестру. В нелегких умовах пандемії і дистанційного навчання проводити лекції та практичні онлайн хоч і не було досить проблематично, та все ж таки не вистачало живого спілкування. Втім студенти відповідально підходили до завдань, уважно слухали лекції і ставили питання, тому було приємно відчувати їх віддачу і бажання вчитися, хай і не все вдавалось одразу. Асистентська практика допомогла мені вкотре спробувати себе в ролі викладача і навчила швидко адаптовуватись до будь-яких умов навчання».

– Наталія Драніцина, студентка групи УМЛф-21м

«Як виявилося, проводити лекційне заняття онлайн не так і легко. Відчула, як викладачам не просто сконцентрувати увагу студентів на найважливішому. Дуже бракує візуального контакту та живих дискусій. Та й загалом важко мобілізуватися на повну професійну віддачу від студентів.
Дистанційне навчання у теперішніх вимушених умовах – це, звісно, зручно, але воно у жодному разі не замінить живого спілкування, не дасть тих емоцій, що присутні на заняттях, та не наштовхне певним чином студентів на правильне формування особистості».

– Марія Гавдуник, студентка групи УМЛф-21м

«Було цікаво спробувати себе в ролі викладача, але відчуття відрізнялися від першого досвіду на мовній практиці. Були інші студенти, інша дисципліна, застосовувалися інші прийоми та методи навчання. Найважче було дібрати належний матеріал, щоб провести якісне заняття і зацікавити студентів. Практичне заняття було легше проводити, аніж лекційне, бо безперервно говорити більше години, як виявилось, ще той челендж».

– Оксана Махник, студентка групи УМЛф-21м

«Практика для мене – безцінний досвід , справді. Не все виходило, звичайно, як хотілось, але ж в цьому й суть: побачити свої помилки та зрозуміти, над чим варто ще попрацювати».

– Анастасія Витичак, студентка групи Узмф-21

«Цікаве випробування випало нам у зв’язку із проходженням практики в умовах пандемії, а саме проведення заняття в онлайн-режимі. До власного досвіду проведення лекції дистанційно, я вважала, що це набагато легше для викладача, ніж традиційне заняття. Та насправді, ніщо не зрівняється з живим обміном знаннями, на мою думку це в рази ефективніше та продуктивніше. На щастя, практичне заняття я мала можливість проводити саме офлайн і насолодилася ним сповна. Думаю, студенти також отримали позитивні емоції від моєї роботи. Старалася по максимум використати цікаві і нестандартні форми роботи, щоб урізноманітнити навчальний процес. Також я переконалася, що професорсько-викладацький склад кафедри української літератури дав нам хорошу базу знань за період навчання, яку ми змогли застосувати саме під час асистентської практики».

– Інна Андрійчук, студентка групи УМЛф-21м

«Педагогічна практика створила реальні можливості для формування у студентів готовності до організації навчально-виховної роботи у ВНЗ, потреби здобувати і застосовувати нові теоретичні і методичні знання й одночасно засвоювати передовий педагогічний досвід викладачів».

– Мар’яна Мазур, студентка групи Узмф-21м

«Асистентська практика, безсумнівно, одна з найцікавіших за весь період навчання в університеті. Шкода, що вона проходила в карантинних умовах, та саме це зробило її особливою. Я надзвичайно задоволена спілкуванням зі студентами другого курсу та вдячна науковому керівнику за те, що допоміг у підготовці до лекційного та практичного заняття. Досвід проведення пар онлайн дав мені можливість застосувати сучасні технології та інтерактивні методи навчання, навчив ефективно працювати на відстані».

– Мар’яна Паньків, студентка групи УМЛф-21м

«Я отримала тільки позитивні враження від асистентської практики. Методист охоче надавав консультації, допомагав при потребі. Студенти були відкриті і безпосередні у спілкуванні. Мені вдалося попрацювати і онлайн, і в офлайн режимі. Суттєва різниця полягала хіба у застосуванні візуалізаційного матеріалу на заняттях. Ця педагогічна практика збагатила новим досвідом праці зі студентами та допомогла релізувати набуті теоретичні знання. Дякую своєму науковому керівнику за допомогу і поради щодо організації занять».

– Ольга Полько, студентка групи УМЛф-21м

«Проходження практики – це завжди цікаво, а якщо це практика в університеті – то цікавіше вдвічі: можна перейняти досвід роботи викладачів зі студентами, а також своїх одногрупників. Особливо, якщо це стосується нового формату навчання – дистанційного. Проведення пар у режимі онлайн, як виявилось, зовсім нелегкий процес: траплялись проблеми зі зв’язком, не завжди відбувався зоровий контакт між студентами та практикантами. Але в таких умовах навчання є й плюси – можна, та й зрештою, потрібно максимально використовувати сучасні освітні технології, що допомагає активізувати увагу студентів, залучити до бесід, дискусій, обговорень, зацікавити тими чи іншими темами. Асистентська практика дала можливість відчути себе вкотре викладачем, до того ж у непростих умовах».

– Христина Созанська, студентка групи УМЛф-21м

«Асистенстька практика на кафедрі української літератури – це завжди про творчість! Перед кожною парою у тебе дуже важлива місія: зацікавити студента своїм письменником. І давайте подивимося правді у вічі: після дистанційного навчання далеко не всі готові уважно слухати і конспектувати всі перипетії життя маловідомих для них дядечок… та ще й о 8:30 ранку! Ти повинен бути напівДалі з Винниченково-Шевченковою харизмою, щоб їх зацікавити. Тому постає проблема добору правильних й актуальних методів навчання. І саме цього навчила нас практика!»

 – Марта Мадій, студентка групи УМЛф-21м