Презентація комп’ютерної гри-вікторини «Стежками Франка» – інтелектуальної розробки науковців ПНУ ім. Василя Стефаника. Це вже друга подібна розробка. Першу комп’ютерну гру, яка називалась «Шлях Василя Стефаника» у ПНУ було презентовано 2021 року до 150-річчя патрона університету.
«Інтелектуально-навчальна «Гра «Стежками Франка» призначена для учнів, учителів, студентів, викладачів, а також усіх, хто бажає перевірити і удосконалити свої знання з біографії та творчості українського класика Івана Яковича Франка. Такі ігри допомагають оцінювати знання та доторкнутися до творчості наших видатних українців», – зауважила на початку презентації перша проректорка Прикарпатського університету Валентина Якубів.
Комп’ютерна гра-вікторина може слугувати навчальним додатком зі шкільних предметів – українська мова і українська література.
«На початку червня ПНУ планує організувати онлайн-турнір між шкільними командами Івано-Франківської області. Всі педагоги, які підготували команди до участі в турнірі, отримають сертифікати підвищення кваліфікації Інституту післядипломної освіти та довузівської підготовки в кількості 9 год (0,3 кредиту ЄКТС). Три команди-переможниці також отримають цінні подарунки від Прикарпатського університету», – зазначила доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту Галина Волощук.
Гру «Стежками Франка» також перекладено англійською мовою для проведення бінарних уроків з української та англійської мови для порівняльного аналізу спостережених мовних фактів, практичної реалізації мовно-граматичних структур, засвоєних на уроках іноземної мови в закладах загальної середньої освіти на матеріалі прозотекстів й поезії Івана Франка. Крім того, метою гри стане розвиток граматичної компетентності учасників освітнього процесу. А також перевірка рівня розуміння і складання чітких, зв’язних повідомлень, зроблених у художньому стилі мовлення. Презентація гри англійською мовою і проведення турніру вже між студентами ЗВО України заплановано на вересень.
Під час гри гравці рухаються стежиною від одної до іншої «будівлі», у якій мешкав чи перебував Іван Франко впродовж свого життя. Всього таких «зупинок» – вісім.
Головний персонаж гри Карпатська рись – талісман Прикарпатського університету, ставить кожному учаснику 20 запитань. Гра відбувається у супроводі музики. Гра-вікторина має 5 категорій:
1) категорія «життєпис»: завдання – дати відповідь на питання, пов’язане з життєвим шляхом Івана Франка; 2) категорія «світлини»: завдання – визначити осіб або місця, зображені на світлинах;
3)категорія «творчість» – завдання – вказати твір або героя з твору Івана Франка;
4) категорія «мова творів»: завдання – обрати пропущене в цитаті слово/слова, з’ясувати значення слова; деякі питання сформульовані так, як питання з української мови на ЗНО/НМТ (про частини мови, структуру речення, розділові знаки);
5) категорія «почерк»: завдання – прочитати слово, сполучення слів чи речення, написані Іваном Франком власноруч.
Твори Франка, які використано для створення питань, відповідають програмі для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класів рівня стандарт і профільного рівня: філософська поезія «Легенда про вічне життя», поема «Мойсей», новела «Сойчине крило», драма «Украдене щастя», лірика збірки «Зів’яле листя» («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні»), а також лірика збірки «З вершин і низин» («Гімн», «Сікстинська мадонна»). У питаннях категорій світлини і життєпис відображено шлях Франка як письменника, вченого і громадського діяча, публіциста, перекладача, а також змальовано багатогранність його діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. У питаннях висвітлено значення творчості Франка для розвитку української літератури та його роль у пробудженні національної свідомості.
Ідея, методологія, створення питань: Галина Волощук – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту; Ольга Русакова – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту; Олександр Солецький – доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури Факультету філології.
Програмування, музичне і загальне художнє оформлення: Віктор Ровінський – кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних систем Факультету математики та інформатики. Юрій Ровінський – студент 4 курсу Факультету математики та інформатики.
Художнє оформлення настільної, ігрової мапи: Вадим Дудін – художник, військовослужбовець ЗСУ, студент Коломийського навчально-наукового інституту спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)».
Англійська версія гри: Євгеній Лепьохін – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту.