Завідувач кафедри англійської філології професор Яків Бистров взяв участь в 13 Міжнародному симпозіумі “Іконічність у мові і літературі (ILL-13)”, який цьогоріч відбувся в Університеті Сорбонна (Франція) впродовж 31 травня по 02 червня. Яків Бистров був єдиним представником з України з-поміж учасників з Франції, Німеччини, США, Великобританії, Японії, Італії, Іспанії та ін. (разом 18 країн). Доповідь «Іконічний смислотвірний потенціал друкарських знаків у романі Роберта Ная «Покійний містер Шекспір» (“The iconic meaning-potential of typography in Robert Nye’s The Late Mr Shakespeare“) присвячена аналізу іконічності як семіотичного принципу організації художнього тексту, а також іконічному використанню візуального висунення для висвітлення ключових елементів тексту крізь призму різноманітних шрифтів, підкреслень, великих літер тощо. Тема іконічності як вияв схожості між формою і змістом зберігає актуальність у царині не тільки досліджень з мовознавства і літературознавства, а й досліджень семіотичних систем і медіа, включно жестів і музики, а також у міждисциплінарних галузях, якими є когнітивна наука і когнітивна семіотика. Семіотичний принцип іконічності у вигляді друкарських знаків у романі Роберта Ная слугує вдалим доповненням до методології мультимодальної стилістики і процесу смислотворення загалом.

Professor Yakiv Bystrov participated in the 13th Biennial International Symposium on Iconicity in Language and Literature (ILL-13) hosted by Sorbonne University from 31 May to 02 June 2022. The title of his talk is “The iconic meaning-potential of typography in Robert Nye’s The Late Mr. Shakespeare”. His study focuses on the semiotic principle of iconicity and the visual salience to stand out the key events in the text through different typefaces, underlining, bold, italics, and majuscules, thereby revealing their meaning-making potential in the novel. The topic of iconicity – resemblance between form and meaning – continues to be a driving force not only for the study of language and literature, but also for other semiotic systems and media including gesture, music, and for interdisciplinary fields such as cognitive science and cognitive semiotics. The semiotic principle of iconicity and its typographic application in Nye’s novel provide a useful addition to the multimodal stylistics methodology and the meaning-making process may be categorised as typographically iconic.